
Wychodząc na przeciw potrzebie długotrwałego ładowania baterii w wózkach inwalidzkich naukowcy stworzyli wózek na sprężone powietrze. Energia zawarta w butlach została skierowana do napędu kół i poruszania wózkiem.
University of Pittsburgh Human Engineering Research Laboratories (HERL), dał wsparcie do stworzenia i zaprojektowania, wyprodukowania wózka PneuChair oraz czterokołowego skutera.
Waga: 80 funtów czyli 36 kg
Dwie butle ze sprężonym powietrzem. Sprężarka w zestawie.
Całość zrobiona i przemyślana aby regulacja była możliwa poprzez użycie standardowych narzędzi.
Ładowanie butli: to 10 min.
Zasięg: niestety tylko 3 mile tzn. 4,8 km. Na wyjazd do sklepu wystarczy.:)
Inżynierom przyświeca dobry cel aby nie zaśmiecać zużytymi bateriami środowiska naturalnego. Doceniam to, że szukają nowych rozwiązań i to niewątpliwie jest takie.
Głównym inżynierem mechanikiem projektu PneuChair był magistrant Brandon Daveler. „Jako użytkownik elektrycznego wózka inwalidzkiego od ponad 10 lat doskonale rozumiem problemy związane z urządzeniami zasilanymi bateriami” - powiedział Digital Trends.
Zastanawiam się jak głośny jet ten wózek i czy można go stosować w pomieszczeniach zamkniętych.
Oto film:link prezentacja film
A i jeszcze jedno!!!! Można wjechać do basenu: link
Comments